torstai 23. elokuuta 2012

Seminary


Mormoneilla alkaa seminaari sinä syksynä kun täyttää 14 vuotta. Niin myös mulla alkoi viime perjantaina kirkolla :) Sen lisäksi että mulla on kirkolla joka perjantai seminaari. Mulla on myös 3-4 kertaa viikossa tunnin kestävä seminaari kotona eli kotiseminaari.
 Nyt kerron teille vähän seminaarista. Eli sen kirkon järjestämä ohjelma  nuorille 14-17 vuotialle joka vuosi on aina joku mormonien pyhistä kirjoista mitä luetaan tutkitaan ja vastataan kysymyksiin joko suullisesti tai kirjoittaen. Tänä vuonna on uusi testamentti raamatusta.
Oon tosi kiitollinen seminaarista koska siinä oppii paljon syvällisemmin uudesta testamentista. Jotkut voi ajatella että mitä 4 tuntii viikossa raamattua! aluksi se tuntui kyllä tosi pitkältä ajalta mutta ei se loppuen lopuksi olekkaan niin pitkä aika mitä ajattelin. Eivätkä ne tehtävät ainakaan näin aluksi :P Ole tuntunut kovin vaikeilta. Mulla on ollu kotiseminaari tällä viikolla nyt maanantaina tiistaina ja eilen joten vielä tänään on ja huomenna kirkolla :)

Eilen pidimme ystäväni kanssa poikkeuksellisen kotiseminaarin nimittäin pidimme sen puhelimitse soitin ystävälleni ja me kummatkin luimme niitä kohtia ja teimme tehtäviä yhdessä pohtien ja lukien. Oli tosi erilaista tehdä "yhdessä" kuin yksin :) Olisi kiva jos joka viikko voisi pitää kotiseminaarin ystävän kanssa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti